onsdag 20 februari 2013

Egendomlig D-vitamin-laddning?

Jag åkte längdskidor i solen. Skidspåret går mestadels genom skogen, så jag valde istället att skapa en 50 meter lång sträcka, ett nytt spår, för att fånga sol. Jag ville verkligen inte åka runt den enkelriktade slingan i och därmed vistas 99% i skugga! Därför valde jag att tillverka ett sidospår där solen inte hindras av träd eller byggnader. Nu kunde jag ju fylla på D-vitamin och njuta av värmande strålar. Med jämna intervaller mötte jag de traditionella skidåkarna som åkte sina varv, medan jag harvade på, vid sidan av farleden. Flera motionärer såg alltså mig på i stort sett samma fläck under en dryg timme. Undrar vad de såg, hur tankarna gick...När jag var nöjd och skönt trött, såg det ut som inverterade syllar i snön. Ett etablerat skidspår. I den nyligen så buckliga terrängen. Blir intressant om någon annan ser poängen med att åka just där.   
#blogg100 #dvitamin #carpediem #vardagsmotion #gammliaskogen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar