torsdag 21 mars 2013

Ännu en dsaleles avlnlgi dag

Jag vill i detta inlägg uppdatera er om läget i tävlingen där 250 000 kronor står på spel. Läste ikväll mejlet från Venture Cup, organisationen som arrangerar en rikstäckande tävling för nya affärsidéer. Kort bakgrund först: jag såg en annons i januari och peppade två vänner att vi skulle delta med någon av våra många galna idéer. På kort tid processade vi fram ett tävlingsbidrag, både som vi tror på långsiktigt, men även kortsiktigt, mest för att vi gillar utmaningar i vardagen. På köpet får vi träna på att genomföra ett projekt, hur det än går i tävlingen. Jag skrev om konceptet Gupplevelser den 26/2.

Detta läste jag i e-postens inkorg:
"Ditt tävlingsbidrag Gupplevelser i Venture Cup Nord | Affärsidé har nu fått feedback av Venture Cups jury. Feedbacken är till för att hjälpa dig/ditt team att utveckla er affärsidé vidare. Läs feedback med ett öppet sinne, fundera över identifierade styrkor och brister och använd den i det fortsatta arbetet med affärsplanen. Notera att feedback kan vara lämnad av fler än en person varför vissa åsikter kan upprepas alternativt skilja sig åt".

Så var introdukten till denna första bedömning...
Sen kom två utförliga kommentarer i sex olika kategorier, men det tänker jag inte avslöja i nuläget, med hänvisning till våra konkurrenter. Det finns ju 250 000 kronor i potten...Men räds ej att höra av dig, antingen du vill veta mer, producera tillsammans med oss eller konsumera tjänsterna.

#blogg100 #venturecup #gupplevelser 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar