måndag 25 mars 2013

Dikten överträffade verkligheten

Jag hade verkligen tur igår. Tvååringen börjar ta sig friheter, som att öppna ytterdörrar och hantera badrumskranar själv. Han har skött det så snyggt hittills att det inte funnits någon anledning till oro. Förrrän igår. Jag hörde ett brusande, plaskande ljud som jag förknippade med vatten och rusade till badrummet. Men där var tomt. Jag sprang då istället ned för trappan till källaren och möttes av ynglingen, som sa "Kom!" Toalettens handfat var redan breddfull och vattnet som inte fick plats fortsätter forsa mot kakelgolvet. Uppskattningsvis handlar det om två liter vatten som smitit ut. En liten rännil med vätska hade runnit över i nästa rum, hallen. Fallhöjden är fem centimeter och översvämningen i källaren skulle bli ett faktum om inte om hunnit före.

För exakt ett år sedan hade jag ett projekt med en påhittad blogg, kallad Den ämlige pappans tillkortakomigen, en tidsbegränsad och medskapande blogg om en vilsen pappa som till sist hittade sig själv.

I ett inlägg den 14/3 2012 berättade jag om en översvämning i källaren, precis som igår. Se länk till bloggen här: http://denaemligepappan.blogspot.se/#!/2012/03/oversvamning-i-kallaren.html

I den fabricerade historien gick det betydligt vildare till. Då blev det swimmingpool där nere. Skönt att dikten överträffade verkligheten den där gången. Men nu börjar jag förstås att undra. Kommer jag att bli sannspådd fler gånger? Det finns många tokiga händelser från den påhittade bloggen...
#blogg100 #denämligepappan #flog

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar