onsdag 27 mars 2013

Jag kan nu tituleras Figurant...

Jag har nu fått bekräftelse på att jag är figurant! Efter att jag anmält intresse för att medverka i utvecklingen av polisutbildningen vid Umeå universitet, kan jag alltså lägga till den titeln...om jag nu vill. Uppdraget som figurant handlar kort och gott om att ställa upp som statist och vara med i övningar, där polisstudenter skall ges tillfälle att testa sina färdigheter och därefter bli bedömda utifrån hur de hanterat och bemästrat situationen. Det här låter väl lite kul?
En fråga som jag fick besvara innan jag valdes in i detta gäng, var om det fanns någon situation som jag inte skulle vilja ställa upp på. Jag svarade att så länge som syftet är ädelt och att övningen kan bidra till att förbättra framtidens poliser, så är jag med på allt...

Så här förklaras det på hemsidan:
"I den utbildning som ges till studerande vid polisutbildningen ingår en del övningar som för studenten ska ge en realistisk känsla inför de situationer som han eller hon kan möta i sitt framtida yrke."

Jag är verkligen nyfiken på vad det här kommer att handla om...Streaka på någon fotbollsmatch? Spela fullgubbe på min egen närbutik? Låtsas vara biltjuv och ställa upp i biljakter?

Låter det kanske som något för dig? Anmäl intresse här.
http://www.polis.umu.se/om-enheten/nyheter/nyhetsvisning//polisutbildningen-soker-figuranter-till-ovningar.cid212004
#blogg100 #figurant #polisutbildningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar