torsdag 14 mars 2013

Angry Birds var avgiftsfri, men inte gratis...

Jag hade lovat mina barn att ladda ned Angry birds till min smarta telefon. Plötsligt kom fråga eller närmare bestämt påstående om att det installerade gratisprogrammet tillåts lokalisera var jag befinner mig med min telefon. Oj, tänkte jag. Plötsligt förstår jag innebörden av att det inte finns något som heter "gratis lunch", det är alltid en hake...frågan är bara vad som kommer hända mig och min familj...lite överdrivet tilltal kanske, men det lär ju kosta, som sagt, inget är gratis, inte ens ett avgiftsfritt och oansenligt spel. Hoppas nu bara barnen är nöjda, ända tills jag spiksäkert får en ny förfrågan om något annat "kostnadsfritt" spel till telefonen. Då kommer jag att kolla villkoren bättre...?

Och dagen efter, hör jag om denna förtretliga nyhet på radion och läser om den i VästerbottensKuriren.  http://www.vk.se/819918/myndigheter-varnar-for-appar-2

Dags att bli efterklok...
När det regnar manna från himlen står den fattige i bästa fall med en sponsrad sked.
#blogg100 #förstvardethärligthärligtsenfarligtfarligt #appappapp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar