lördag 16 mars 2013

Lura banken

Jag hade beställt nytt bankkort. Valde eget motiv. Noga. Ändrade mig flera gånger innan jag kom på vad som skulle vända upp och ned på rangordningen i plånboken. Cash skulle inte längre vara king. Till slut kom jag fram till att jag ville stå för något viktigt och bläddrade i datorn fram en bild jag fotat från en några år gammal informationsbroschyr från Kommunalarbetarförbundet. Den föreställer två barn i en sandlåda. Ena barnet frågar: Vilken är din favoritlåt? Kompisen svarar: Rättvisan.

Jag var så förhoppningsfull när jag idag öppnade kuvertet från banken med mitt nya kort! Men där var ingen eget uppladdad bild på mitt valda motiv. Där var så mycket standard man kan få. Fin målning visserligen, men inte något statement, budskap, samtalsämne, minne...
Kruxet var väl just att det inte var "mitt" motiv, utan en upphovsrättsskyddad serieteckning. Inget konstigt med det. Jag borde tänkt på det.

Mitt nya bankkorts bakgrundsbild pryds från och med nu av en målning, men av denna informationsbroschyr, framgår inte konstnärens namn...känns lite tunt, som kortet ungefär.
Nu börjar nedräkningen tills 2016, då bankkortet upphör gälla. Då, då, då...Om nu det finns bankkort då.
#blogg100 #gråtahelavägenfrånbanken #luradtittollekallekoskit #bankkort

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar