lördag 6 april 2013

Ett otroligt sammanträffande

I söndags var vi bjudna på middag hos en familj, efter en gemensam dag i slalombacken.
Jag blev guidad runt i huset, eftersom jag inte varit där tidigare. I ett av barnens sovrum ser jag något otroligt. En säng är nämligen bäddad med samma sängkläder som vi själva har i en av våra barnsäng just nu. Det kanske inte varit så märkvärdigt om sängkläderna varit nyinköpta på var sitt håll. Kanske på rea eller fått som julklappar. Dessa sänglinnen med stjärnhimmel och regnbågar som vi äger, har min farmor haft, och enligt min pappa så är de köpta via postorder för mer än tjugo år sedan! Att någon annan familj dels har de i sin ägo efter så många år och dels använder dem samtidigt, och att jag dessutom får chans att se det, är bra underligt, eller hur?

Vi var roade av denna tillfällighet...

Vi liksom den andra familjen har sannolikt flera uppsättningar av sängkläder och att jag gick på husesyn just då, att inget överkast skymde upptäckten av dessa dubletter...det var en rolig upplevelse. Jag berättade för min far, som också han tyckte det måste vara en liten sannolikhet för något sådant. Som man bäddar, får någon annan också bäddat...

#blogg100 #slump

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar