tisdag 23 april 2013

Och vinnaren är...

Idag var jag på starta eget-mässa. Lite för att möta intressanta typer och att kanske bli upptäckt: headhuntad, liksom. Att få höra: "Kom, du med ditt engagemang, du kan väl jobba med oss, hos oss!?" Och så var jag där för att få lite inspiration också. Lite mingel och goda råd, nya visitkort, och några färre egna. Höjdpunkten var att jag var en av de personer som fick stå på scenen och ta emot utlottade priser. Jag valde ett bokföringsprogram, värde 1900 kronor och fick dessutom berätta om affärsidén Gupplevelser inför cirka hundra personer som samlats på Folkets Hus för denna mässa. Något oväntat och roligt! Lyckligtvis har jag ingen scenskräck eller problem att spontant förklara våra tjänster. Vår idé bygger på att föra andra personer genom obekväma situationer...och då gäller det att föregå med gott exempel, att framstå som trovärdig och duktig. Och verkligen vara det.

På fredag får vi veta om vi gått till regionfinal i Venture Cup, men under tiden kan man ju alltid knyta kontakter och söka jobb hos blivande eller potentiella samarbetspartners, där vårt koncept kan finnas med i en gemensam "burk".

#blogg100 #startaeget #arbetssökande #mellantvåjobb

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar