onsdag 10 april 2013

Hundra visitkort

Idag har jag hämtat ut hundra visitkort. Tjockt 300-gramspapper. Så nära kartong man kan komma. Jag gillar taktila saker och är övertygad om att ett tungt visitkort också väger "tyngre".

Är därför extra laddad inför morgondagens stora begivenhet: Årets Fullträff. Ett arrangemang av EntreprenörCentrum Västerbotten kring nyskapande och tillväxt. Föreläsningar, workshops och en minimässa...Kanske hittar jag "min" arbetsgivare eller möter inspirerande besökare. De ska få mina färska visitkort, eftersom jag vill välja mina mottagare med omsorg, för korten kostade mig sex kronor styck ;-)


Mikael Back
Personalvetare. Nyskapare. Konstmakare.
070-304 37 20

När jag konfirmerades skulle vi skaffa oss visitkortsliknande små papperstryck. Guldfärgad snirklig skrivstilstext med en andlig symbol i pastellfärg i ena hörnet. När de kommit i askarna satte vi igång att växla kort med varandra. Så gjorde konfirmander året 1981. Men vad skulle vi göra med hundra exemplar...när vi var femton ynglingar i gruppen? Vilka andra åttiofem skulle vi förära? Jag drar mig till minnes ett skämt som inte gick hem. Det var en kille som sträckte fram sitt kort och förväntade sig att få mitt i retur. Mitt skoj var att jag bad att få två av hans kort.  Han blev sur. Jag försökte sedan utan framgång förklara för honom att det var ett skämt och att korten skulle räcka och bli över...Jag har lite dåligt samvete för detta. Vi människor har ju samma värde, jag vet. En person, ett visitkort. Imorgon är det kanske payback. Jag bjuder ut två mot att få ett tillbaka.

Som kuriosa kan nämnas att den killen, numera gubben, bor i det hus jag växte upp, men det är är väl bara en ren tillfällighet.

#blogg100 #entreprenörcentrum #åretsfullträff #visitkort #fullträff13

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar