onsdag 17 april 2013

Ingen idé?

- Nej, aldrig! Men tanken har ju slagit mig...att det någon gång under denna hundra dagar långa utmaning ska kännas som att det inte är lönt att fortsätta ända till mållinjen? Jag är inte lagd åt det hållet. Så klart att vissa dagar känns viktigare och bättre än andra. Känner mig dock hittills nöjd med mina insatser så här långt. Avgränsningen för bloggandet har ju varit "idéer" samt "egendomliga upplevelser". Kanske jag fuskat någon gång och hamnat i periferins utkanter.

Hur blev då dagen? Skickade iväg en jobbansökan. Lunch med de två vänner som samsas om affärsidén Gupplevelser. Ett eftermiddagsmöte med en verksamhetsledare för att diskutera tänkbara projekt där jag har en roll. Ett mejl till en tänkbar samarbetspartner. Ett inkommande telefonsamtal som handlade om ett tidigare projekt. Ett klartecken via Facebook om hjälp med hemsida till den kommande utställningen om registreringsskyltar...Avslutade kvällen med joggingtur i skogen, där skidspåret hade förvandlats till kärv terräng att springa i. Det sög som myrmark. Med Singing from the grave av Anna von Hausswolff i lurarna. Tidigare har det mest blivit hårdrock i motionssammanhang, men detta tillförde något helt nytt. Det är också en makalös skiva. Jag hörde en intervju hur skivans omslag kom till. Omslaget tillverkades och färdigställdes för hand, av Anna von Hausswolff och hennes vänner. De satt några kvällar för att paketera hela upplagan själva, utan fabriksmaskiner. Att lämna bort arbetet skulle kostat för mycket. Det blev väldigt häftigt!

#blogg100 # #annavonhausswolff

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar