fredag 12 april 2013

Två genombrott idag

Jag har tidigare skrivit om mina två hobbyprojekt.
Det ena rör affärsidén för att bemästra obekväma situationer med hjälp av skådespelare och det andra handlar är utställningen om registreringsskyltar i höst. Just denna dag har jag fått goda nyheter för båda satsningarna. Det känns så skönt. Att vänta på svar skapar bara spekulationer.

1. Angående idén om att erbjuda så kallade Gupplevelser har vårt team fått veta att vi kommit närmare en regionfinal. Av 33 stycken inkomna affärsplaner kvartstår nu endast 19 bidrag som når juryn. Sen ska det vaskas fram åtta stycken av dessa och så vidare innan det är klart. Men nu en sak i taget. Vi tar inte ut nåt i förskott, men gläds åt varje "skott".


2. Det andra glädjeämnet handlade om registreringsskyltarna. Nu har jag fått klartecken att visa upp äkta skyltar med otillåtna bokstavskombinationer på utställningen! När jag fick idén till detta projekt, lockades jag främst av dessa förbjudna tecken på registreringsskyltar, dessa bokstäver som inte ens får användas i en demokrati som Sverige...(det bara måste gå att göra någonting kring detta).

Bakgrunden är att Transportstyrelsen beslutar vilka kombinationer som är tillåtna i trafik. Vid en revidering år 2010 blev det en hel del kombinationer som tidigare varit otillåtna, åter godkända för användning. Se länk:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Registreringsskyltar_i_Sverige#Ol.C3.A4mpliga_bokstavskombinationer

Nå. Genom samtal med blivande samarbetspartners har nya förslag och dimensioner lagts till projektet och innan september dyker upp, kommer denna utställning att bestå av en intressant helhet, med olika infallsvinklar. Välkommen med ditt bidrag. En hemsida kommer inom kort och då går det lättare att följa eller medverka i processen på vägen mot en medskapande utställning.

#blogg100 #genombrott #gupplevelser

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar